Birçok restoran, restorancılar ve yöneticiler tüm çabalarına rağmen hemen hemen aynı ciroyu kazanıyor. Bu özellikle küçük restoranlar için de geçerlidir. Birçok iç operasyon, menü planlama, sipariş alma ve envanter güncellemesi gibi günlük yemek servisi gerekliliklerini yerine getirme güçlükleriyle mücadele etmektedir. Tüm bu işlerinin içinde bir de restoran otomasyon ihtiyacı belirleme zorluğu vardır.
Neyse ki, restoran sahiplerine günlük işlerinde yardımcı olmak için birçok teknoloji geliştirilmektedir. Bu teknolojiler, restoran sahiplerinin yaşamlarını biraz daha iyi hale getirmek için tasarlanan cihazlar ve çözümler biçimini alıyor.
Restoran yönetimi uygulamalarının geliştirilmesi sayesinde, tüm bu işlemler artık tek bir çözüm kullanılarak denetlenebiliyor. İlk kez kullananlar, restoran yönetimi yazılımı sağlayıcılarının seçilmesinde zorlanabiliyorlar. İdeal olarak, temel özellikler sipariş, faturalandırma, Müşteri Yönetimi (CRM), stok, envanter ve raporlama gibi işlevleri içermelidir. Bu görevler otomasyon kullanıldıkca, hem satışları artırırken ve hem de müşteri deneyimini zenginleştirir ayrıca yönetim yüklerini hafifletmeye yardımcı olur.
Tüm restoran yönetim yazılımı çözümleri aynı değildir. İlk bakışta, doğal ihtiyaç en üst sırada yer almalıdır. Ancak, farklı restoranların farklı gereksinimleri vardır. İş sahipleri ve yöneticileri, kurumları için en iyi olduğunu düşündükleri şeyleri seçmelidir.
En yeni restoran otomasyon çözümleri yukarıda belirtilenlerden çok daha fazla özelliğe sahiptir, bunlar:
Başlıca Restoran Otomasyon Özellikleri
- Masa yönetimi
- Nakit akışı yönetimi
- Mobil Uygulama
- Uzaktan Erişim
- Muhasebe
- Çalışan Planlama
- Sipariş takibi
- Bordro işleme
- Analitik Raporlama
Bu yazıda, sizlere restoran yönetimi yazılımının temel özelliklerini ve yararlarını anlattık. Bu bilgilendirici parça, potansiyel kullanıcıların hangi uygulamanın kendilerine en iyi hizmet edeceğine karar vermesini sağlayacaktır.