14 Nisan 2015 Akşam Yemeği Menüsü

Salı, Nisan 14, 2015

KURU FASÜLYE KEBABI

Bu tarifi sevgili Aybike'den aldım. Babasınada Aybike'yede çok teşekkür ediyorum. Çünkü tarifi çok beğendim .Anladığım kadarıyla Aybike nin babasıda benim babam gibi mutfakta zaman geçirmeyi çok seviyormuş.Benim babamda Canı istediği zaman harika yemekler yapar.
Arkadaşlar ben 1 hafta şehir dışına çıkıyorum Gelince görüşürüz inşallah

Malzemeler

2 su bardagi geceden islatilip, haslanmis kuru fasule
2 adet küp küp dogranmis kuru sogan
1 kucuk rende havuc
1 yemek kasigi domates salcasi
350 gr kiyma
200 gr kadar rende kasar
2 yumurta
Yogurt ve 3 dis sarimsak
1 kaşık tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
Yeterince tuz ve karabiber

Yapılışı

1-)Bir tavada, soganin bir adedi, 1 kaşık tereyağında havuc rendesi ile beraber kavrulur, havuclarin rengi degisene dek.
 Pisen soganin icine 1 kasik salca eklenir ve karistirilir. Bu karisima haslanan fasulyeler ilave edilir ve kavrulur. Kavrulan fasulye bir borcama alinir.

2-)Ayni tavada kiyma  suyunu cekene dek pisirilir. Suyunu cekince, kup kup dogranan 1 sogan ile biraz zeytinyaginda, kavrulur. Baharatlar ve tuz eklenir. Kavrulan kiyma, borcama konan fasulyelerin uzerine serilir.
3-)2 adet yumurta bir fiske tuz ile iyice cirpilir ve borcama, kiymanin ustune dokulur ve yayilir esit olarak.
4-)Rende peynir de yumurtanin ustune serpilir ve yumurta pisip, peynirler eriyene dek 170 C'de firinlanir.
Firindan cikan fasulyelerin ustune arzu ederseniz sarimsakli yogurt dokulur ve yagda kavrulmus biber dökülür Afiyet olsun
Benim tercihim yoğurtu ayrı yemek

Sebzeli Sütlü Çorba Tarifi


MALZEMELER
– 2 adet havuç
– 1 adet patates
– 1 soğan
– 1 diş sarımsak
– 3 çiçek brokoli
– 1 adet kabak
– 1 çorba kaşığı tereyağı
– 2 çorba kaşığı un
– 1 su bardağı süt
– 1 su bardağı et suyu
– su, tuz
HAZIRLANIŞI
  1. Havuç, soğan, sarımsak, patates, brokoli ve kabağı doğrayıp haşlıyoruz.
  2. Haşlanan sebzeleri parçalayıcı ile püre haline getiriyoruz.
  3. Çorba tenceresine tereyağı ve unu koyup kavuralım. Süt ve et suyunu ekleyin. Püre haline gelen sebzeleri de ekleyelim, tuz ve suyunu da ekleyip kısık ateşte ara ara karıştırarak pişirelim.
  4. Üzerine doğranmış dereotu ile süsleyerek servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun


Mutfakta Şef Sizsiniz :) Copyright © 2013
Powered by Blogger Published.. Blogger Templates