Çocuklar İçin Eğlenceli Poğaça ve Kurabiye Tarifleri

Pazartesi, Nisan 20, 2015




Merhabalar
Sabah yine bunaltıcı, sıkıcı, iç karartıcı, kıştan kalma bir hava ile uyandık.Yine diyorum çünkü dün yağan fındık büyüklüğünde ki hatta yer yer ceviz kadar olan dolu sayesinde kıyamet alametleri kurup, ürkütücü dakikalar geçirdik. Sonrasında ki, en gelişmiş mahallelerde bile sele dönüşen yağışla bir hayli korktuk diyebilirim. Daha bir kaç gün öncesinde yaz geldi diye sevinir misin al sana kış aylarında bile yaşamadığın kıştan kalma günler dedi Allah. Ciddi anlamda çok korktuk arabaların camları çatlamış hatta tavanlarında küçük çöküntüler olmuş bazı evleri de su basmış,cam bölmeler kırılmış ne gündü allahım ya...
Kısacası anlatacak çok şey var ama bu kadarı yeter herhalde yaşadığımız ürkütücü dakikaları anlatmaya.
Arkadaşlar genelde çekiliş yapanlara bakıyorum çekiliş yazılarından sonra paylaşımda bulunmuyorlar ama ben dayanamadım ve bu güzel pofuduk kolay poğaça tarifimi sizlerle paylaşmak istedim. Malum sıkıcı bir sabaha uyandık ve çocuklarım, klasik bu gün ne yapacağız anne sorusuyla güne başladılar. Bende onların yapmaktan zevk alacağı ve çok sevdikleri pofuduk açmalardan yapmaya karar verdim tabi bu duruma onlarda çok sevindi. Hamur işleri ile oyalanmak onlara da iyi geliyor yorucu olsa da bizlere de iyi geliyor. Yorucu dediysem zaman alması genel de işime gelmiyor ama bu kolay poğaça tarifim hiç de o zaman alıcı poğaçalardan değil. Evde çocuklarınızla güzel ve kaliteli vakitler geçirmek istiyorsanız benden size güzel bir fikir pofuduk kolay poğaçalar yapın.Lezzetini de seviyoruz yapmasını da hemde eğleniyoruz.

Kolay pofuduk poğaça malzemeleri:

1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytin yağı
1 kg un (yaklaşık)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
1 soda
iç malzemeleri doğranmış zeytin, peynir,domates
üzeri için yumurta sarısı (ben parlak olsun diye içine biraz şeker atıyorum resimde paylaştım)

Kolay poğaça tarifi:

  • Tüm malzemeleri (iç malzemeleri hariç) geniş bir kapta karıştırın. biliyorsunuz toz maya için başka işlem yapmanıza gerek yok. Yaş maya kullanacaksanız ılık sütün içinde yumuşatıp 10 dakika kadar beklettikten sonra diğer malzemeleri ekleyin.
  • Hamurun üzerini kapatıp 45 dakika bekletin.
  • Poğaça hamuruna şekil verin (resimlerini altta paylaştım) ve 20 dakika daha bekletin.
  • Yumurta sarısını sürüp çörek otunu döktükten sonra önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin
Kolay poğaça tarifini umarım beğenirsiniz, şimdiden afiyet bal şeker olsun.


Mutfakta Şef Sizsiniz :) Copyright © 2013
Powered by Blogger Published.. Blogger Templates