Köfte Çöp Şiş Tarifi

Cuma, Ocak 31, 2014

Hatırlarsanız daha önce çeşit çeşit köfteler yapıp dondurucuya atmıştık. İşte şimdi onları kullanma vakti geldi. Dondurucuya attığım misket köfteleri bir gece önceden dondurucu kısmından çıkarıp buzdolabına aldım. Akşam işten geldiğimde köfteler pişirmeye hazırdı. Hemen domates ve biberlerimi yıkayıp şişe dizdim. Şiş köftelerim 40 dakikada hazırdı. Fırının ısısını arttırırsanız eğer bu süreyi yarım saate de düşürmeniz mümkün. Benim acelem olmadığı için yavaş yavaş pişirdim köfteleri.
Bu arada köfte hakkında ufak çaplı bir araştırma da yaptım sizler için. Kökeni Orta Asya olarak kabul edilen birçok yazıtta, adına “Kueffettue” denen ve “yoğrulmuş et” anlamına gelen bir yiyecekten söz ediliyormuş. Mezopotamya’da ise eti, saklamak amacıyla tuz ve darı ile iyice ezme işleminden söz eden kaynaklara rastlanmış ve bu kaynaklarda, yapılan bu işlemden, “Kuffette” yani “ezik et” olarak söz edilmiş. Bu dönemlerde ete, susam, buğday, darı, karafal denilen otlar katılarak yapılan karışım ya suda haşlanarak ya da saç üzerinde pişirilerek yenilirmiş. Bazı gastronomi uzmanlarına göre de `ekşili köfte`nin geçmişi bu dönemlere dayanıyormuş.Köftenin dünyaya bu coğrafyadan yayıldığının en önemli kanıtı ise birçok yabancı dilde köfteyi anlatan bir karşılık bulunmaması ve köfteden sadece `etli karışım` ya da `et topu` olarak söz ediliyor oluşudur.
Günlük genel kültür bilgilerimizi aldıktan sonra şimdi de köfteyi ben nasıl pişirmişim ona bakalım;
Malzemeler:
  • 300-400 gr kıyma ile hazırlanmış misket köfteler,
  • 14 adet cherry domates,
  • 3-4 adet sivri biber.

Hazırlanışı:
  1. Malzemeleri fotoğrafta olduğu gibi bir köfte, bir domates, bir parça da biber olacak şekilde şişlere dizin,
  2. Küçük bir borcama malzemeler tepsinin dibine değmeyecek şekilde  dizin,
  3. Fırına koyup 180 derecede 40-45 dakika pişirin.
Afiyet olsun…


Mutfakta Şef Sizsiniz :) Copyright © 2013
Powered by Blogger Published.. Blogger Templates